CitroŽn GSA Club

Merk + Type : CitroŽn GSA Club
Motor : 4-cilinder
Kleur : Beige
Interieur : Bruine stof
Kilometerstand : 49.347 km
Bouwjaar : 1980
Brandstof : Benzine
Transmissie : 4-Versnellingbak
Carrosserievorm : Sedan
Aantal deuren : 5
Prijs : Verkocht
 
De CitroŽn GSA kwam in 1979 op de markt als opvolger van de succesvolle GS die al sinds 1970 werd geproduceerd. Het was eigenlijk een meer uitgebreide face-lift, die meteen herkenbaar is aan de forsere bumpers en de vijfde deur met een extra grote achterruit. Wel nog steeds een auto met een geheel eigen karakter en van verre al meteen herkenbaar.
 
 
De techniek van de revolutionaire DS die ook werd toegepast op de GS is ook in de GSA terug te vinden. De uitstekende rij-eigenschappen zijn dan ook toe te dichten aan dit hydropneumatische veersysteem, waarbij de veren eigenlijk met stikstof gesloten bollen zijn, die door middel van met olie gevulde leidingen met elkaar in verbinding staan. Middels een hoogteregelaar op elke as neemt elk wiel, bij welke belasting dan ook, altijd weer de rijstand in. Het gevolg hiervan is een voortreffelijk weggedrag onder vrijwel alle omstandigheden, en een auto die onafhankelijk van het aantal inzittenden of bagage altijd even hoog boven de weg ligt.
Verder werd de GSA ook voorzien van een met twee bovenliggende nokkenassen nieuwe 4-cilinder boxermotor van 1300cc i.p.v. 1220cc met een vermogen van 65pk en een top van 160km/u.
 
 
Evenzo spectaculair is het geheel vernieuwde interieur. Naast de prachtige stoffen die zijn gebruikt voor stoelen en hemelbekleding, valt meteen het futuristische dashboard op.
De bestuurder heeft de beschikking over twee satelliet-vormige bedieningspanelen die symetrisch aan beide zijden van het stuurwiel zijn gegroepeerd, waarop (op ergonomische wijze)  alle belangrijke hendels en schakelaars zich bevinden.
En dan het unieke beeldscherm vlak voor de bestuurder, waarop een doorsnee-achtige schets van de GSA is afgebeeld dat op overzichtelijke wijze de stand van zaken weergeeft van de remmen, benzinevoorraad, olie, accu etc.
Samen met de kompasachtige bolle snelheidsmeter en klokje geeft dit een unieke aanblik.
 
 
De door ons aangeboden GSA hebben wij in 2008 in Toulouse aangekocht. Het is een schitterende ťťn familie auto, die in een uitstekende, originele en als nieuwe staat verkeert. Geen beschadigingen en geen roestplekje te vinden. De auto is super clean, bekijkt u de foto's maar eens van o.a. de motorruimte, die ziet er gewoon perfect schoon uit. Alle originele fabrieksstempels en stickers zitten nog op de auto. Bekijk de foto's eens nauwkeurig en let op alle randjes, naadjes en richeltjes die er nog als nieuw uitzien.
We hebben haar in april 2008 aan een CitroŽn liefhebber verkocht, die er sindsdien slechts net even meer dan 800km mee heeft gereden.
Ze is zojuist weer teruggekomen op het honk en zij staat nu weer in haar volle glorie in onze showroom te pronken.
 
De prijs voor deze unieke GSA is inclusief afleveringsbeurt en nieuwe APK. We berekenen geen aflveringskosten. Zelfs de legeskosten nemen wij voor onze rekening. Dus dit is een volledig rijklare all-in prijs.
 
 
 
CitroŽn GSA Club Franse klassieker
CitroŽn GSA Club Klassieke auto - import Frankrijk
CitroŽn GSA Club Oldtimer
CitroŽn GSA Club Lage kilometerstand
CitroŽn GSA Club Originele auto
CitroŽn GSA Club Ongerestaureerde auto
CitroŽn GSA Club Klassieker in topstaat
CitroŽn GSA Club Roestvrij
CitroŽn GSA Club Youngtimer
CitroŽn GSA Club Automobiel jaren '60 en '70
CitroŽn GSA Club Occasion import
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club
CitroŽn GSA Club


Aantal bezoekers: 3993007

Nieuwe auto's

  • Peugeot 504 Injection
    Bouwjaar: 1972
  • Renault R16TX
    Bouwjaar: 1977
  • Renault R4TL Savane
    Bouwjaar: 1988
  • Renault Floride
    Bouwjaar: 1960
  • CitroŽn Xantia 1.8i 16v Break
    Bouwjaar: 2001
  • Renault R4F6
    Bouwjaar: 1982
  • Mercedes 200D
    Bouwjaar: 1982
  • CitroŽn Xantia 2.0i SX
    Bouwjaar: 1993
  • Mercedes 200E Aut. W124
    Bouwjaar: 1989
  • Peugeot 405 GLS 1.6
    Bouwjaar: 1994
  • Matra Talbot Murena 1.6
    Bouwjaar: 1982
  • Peugeot 404
    Bouwjaar: 1967
  • Peugeot 404
    Bouwjaar: 1961
Klassieke oldtimer gezocht
Klassieke duitse oldtimer Alfa Romeo oldtimers Klassike Renault oldtimer Klassike audi oltimer Italiaanse klassieke Fiat Volkswagen oldtimers Klassieke Mercedes Benz oldtimer Klassieke Franse Peugeot oldtimer Klassike Opel oldtimer CitroŽn oldtimer - Franse klassieker Klassieke Ford oldtimer Volvo oldtimers
Webdesign Bureau: Methodus Internet