CitroŽn BX 1.9 GT

Merk + Type : CitroŽn BX 1.9 GT
Motor : 4-cilinder, 1905cc, 105pk
Kleur : Beige
Interieur : Bruine stof
Kilometerstand : 55.276 km
Bouwjaar : 1985
Brandstof : Benzine
Transmissie : 5-Versnellingbak
Carrosserievorm : Sedan
Aantal deuren : 5
Prijs : Verkocht
 
De CitroŽn BX 1.9 GT kwam in 1985 op de markt als de krachtigste en snelste BX. Had de BX E een 1360cc motor, de BX TRS 1580cc, de GT had de grootste motor van 1905cc, die de auto een vermogen gaf van 105pk en een top van 185km/u. Met deze GT wilde CitroŽn ook een opening maken naar het sportievere segment. Deze 1.9ltr motor was relatief zuinig. Volgens de ECE-norm was het stadsverbruik 1:11, bij 90km/u zelfs1:17 en bij 120km/u ruim 1:13.
 
Uiterlijk was de GT meteen herkenbaar aan de andere wielen, de spoiler op de achterklep en de mistlampen aan de voorzijde. Bovendien werd de auto voorzien van felrode GT-logo's.
In het interieur valt meteen het gewijzigde dashboard op met de ronde klokken, maar de satellieten aan de beide zijden van het stuur bleven gehandhaafd. Tevens werd de GT voorzien van een boordcomputer (let wel: 26 jaar geleden al!) met veertien functies, zoals o.a. tijd, reistijd, afstand, gemiddelde snelheid en vier functies ten aanzien van de verbruikte brandstof.
Wat de techniek aangaat, werd de GT nu standaard voorzien van stuurbekrachtiging. En om aan het hogere vermogen en het sportievere imago te beantwoorden, werden de veerkarakteristieken aangepast.
  
Onze GT komt van de tweede Franse eigenaar, die de auto op 29-9-1987 heeft aangeschaft en dus 25 jaar in bezit heeft gehad. Met zijn slechts 55.000km is de auto supergaaf, geen plekje en geen deukje te ontdekken. Het interieur is eveneens nog volkomen nieuw, omdat dit van nieuw af aan voorzien is van speciale BX bekledinghoezen, die perfect om de stoelen heen passen. We laten de keuze aan de nieuwe eigenaar of deze de hoezen over de bekleding wilt laten zitten of niet. Verder treft u in de auto nog alle originele fabrieksstickers en stempels aan.     
De onderhoudshsitorie is bij de auto aanwezig.
 
Onze GT is voorzien van o.a.:
* Stuurbekrachtiging
* 5-Versnellingbak
* Getint glas
* Centrale deurvergrendling
* Electrische ramen voor
* Electrisch schuif-kanteldak
* Van binnenuit verstelbare buitenspiegels
* Boordcomputer
* Rolgordels voor- en achterin
* Hoofdsteunen op de voorstoelen
* Mistlampen
* Opbergtassen aan de voorportieren
* Opbergtassen aan de achterzijde van de voorstoelen
* Achterspoiler
* Sproeier en wisser op de achterruit
* Dubbele jalouzie bij de achterruit
Kompleter is de auto dus nauwelijks voor te stellen.
En daarbij komt dat deze GT door zijn bouwjaar (1985) onder het huidige regime volledig belastingvrij is en zal blijven. Bovendien kunt u dan ook profiteren van een aantrekkelijke verzekeringspremie.
   
De prijs voor deze unieke BX is inclusief Nederlands kenteken, afleveringsbeurt en nieuwe APK. In tegenstelling tot vele van onze collega's, berekenen wij GEEN afleveringskosten. Zelfs de legeskosten nemen wij voor onze rekening.
Onze prijs is dus all-in, volledig rijklaar !
 

CitroŽn BX 1.9 GT Franse klassieker
CitroŽn BX 1.9 GT Klassieke auto - import Frankrijk
CitroŽn BX 1.9 GT Oldtimer
CitroŽn BX 1.9 GT Lage kilometerstand
CitroŽn BX 1.9 GT Originele auto
CitroŽn BX 1.9 GT Ongerestaureerde auto
CitroŽn BX 1.9 GT Klassieker in topstaat
CitroŽn BX 1.9 GT Roestvrij
CitroŽn BX 1.9 GT Youngtimer
CitroŽn BX 1.9 GT Automobiel jaren '60 en '70
CitroŽn BX 1.9 GT Occasion import
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT
CitroŽn BX 1.9 GT


Aantal bezoekers: 4043646

Nieuwe auto's

  • Peugeot 305 GT Break
    Bouwjaar: 1984
  • Renault R4F6
    Bouwjaar: 1984
  • Volvo 850
    Bouwjaar: 1995
  • Peugeot 504 Injection
    Bouwjaar: 1972
  • Renault R16TX
    Bouwjaar: 1977
  • Renault R4TL Savane
    Bouwjaar: 1988
  • Renault Floride
    Bouwjaar: 1960
  • CitroŽn Xantia 1.8i 16v Break
    Bouwjaar: 2001
  • Renault R4F6
    Bouwjaar: 1982
  • Mercedes 200D
    Bouwjaar: 1982
  • CitroŽn Xantia 2.0i SX
    Bouwjaar: 1993
  • Mercedes 200E Aut. W124
    Bouwjaar: 1989
  • Peugeot 405 GLS 1.6
    Bouwjaar: 1994
  • Peugeot 404
    Bouwjaar: 1967
Klassieke oldtimer gezocht
Klassieke duitse oldtimer Alfa Romeo oldtimers Klassike Renault oldtimer Klassike audi oltimer Italiaanse klassieke Fiat Volkswagen oldtimers Klassieke Mercedes Benz oldtimer Klassieke Franse Peugeot oldtimer Klassike Opel oldtimer CitroŽn oldtimer - Franse klassieker Klassieke Ford oldtimer Volvo oldtimers
Webdesign Bureau: Methodus Internet