CitroŽn GS Club Break Convertisseur

Merk + Type : CitroŽn GS Club Break Convertisseur
Motor : 1220cc, 58pk, boxermotor, luchtgekoeld
Kleur : Wit
Interieur : Blauwe stof
Kilometerstand : 37.534 km
Bouwjaar : 1975
Brandstof : Benzine
Transmissie : Halfautomatische 3-versnellingbak
Carrosserievorm : Break
Aantal deuren : 5
Prijs : Verkocht
 

De eigenzinnig gelijnde CitroŽn GS die eind 1970 werd geÔntroduceerd was de middenklasser van CitroŽn. Aanvankelijk werd ze uitsluitend geleverd met de 1015cc luchtgekoelde boxermotor. Men vond deze motor iets te krap bemeten, reden waarom er later naast deze GS ook een GS met een 1220cc motor werd aangeboden, die de naam GS Club kreeg.

Deze GS is, evenals de reeds lang bestaande CitroŽn DS, voorzien van het hydropneumatische veersysteem. Dit systeem geeft de auto een stabiele en uitstekende wegligging, derhalve een uitermate hoog rijcomfort. Een ander voordeel van dit systeem is dat de rijhoogte boven het wegdek, ongeacht de belasting, constant is. De GS is voorwiel aangedreven en de stabilisatorstangen verhinderen het overhellen in bochten, en de anti-reactie voortrein houdt hem horizontaal op de weg, zelfs bij hevig remmen.

Al met al mag de GS dus best een technisch vernuft wonder genoemd worden. Zeker als men zich realiseert dat deze auto al ruim 40 jaar geleden op de markt kwam!

 

Onze GS is verder uitgerust met de optionele "convertisseur".  Deze hydraulische koppelomvormer heeft de werking van een automatische koppeling, dit op een drieversnellingbak. Eenvoudig gezegd: schakelen zonder koppelingpedaal. Deze convertisseur was alleen leverbaar op de GS Club.

 

Deze Break komt uit de buurt van Parijs, waar zij nieuw geleverd is. De aankoopfaktuur is nog bij de auto aanwezig. Ze is op 12 februari 1975 afgeleverd en heeft twee eigenaren gehad tot een jonge Parijzenaar haar in 2006 heeft overgenomen met een kilometerstand van 32.374km. Hij heeft er in twee jaar tijd ongeveer 5.000km mee gereden, waarna hij de auto in een garage bij zijn tante heeft gestald, in een klein plaatsje aan de oostzijde van Parijs. Wij zij met hem in contact gekomen en hebben de auto recentelijk opgehaald. Enkele plaatjes van het transport ziet u hiernaast.
  
De GS heeft kennelijk altijd binnen gestaan, gezien de uitermate gave staat van deze auto. Ze is dan ook roestvrij. Ze is nog origineel en is nooit gerestaureerd. Dus een echte onverprutste GS! Wel heeft ze in de loop der tijd wat kleine beschadigingetjes opgelopen, hetgeen de auto ook een bepaalde charme geeft. Het interieur is bijzonder gaaf, en was, toen we haar ophaalden, beschermd door hoezen. De hemelbekleding verkeert in nieuwstaat.
 
Het dashboard ziet er ook perfect uit en ze heeft nog de fraaie  "kompas" snelheidsmeter.
 
Uiteraard is ze technisch eveneens in prima staat. Ze rijdt, stuurt en schakelt perfect.
De is zojuist volledig getectyleerd.
 
De prijs is inclusief Nederlands kenteken, afleveringsbeurt, nieuwe APK en legeskosten.
Wij berekenen geen afleveringskosten. Onze prijs is all-in, dus volledig rijklaar.

 

CitroŽn GS Club Break Convertisseur Franse klassieker
CitroŽn GS Club Break Convertisseur Klassieke auto - import Frankrijk
CitroŽn GS Club Break Convertisseur Oldtimer
CitroŽn GS Club Break Convertisseur Lage kilometerstand
CitroŽn GS Club Break Convertisseur Originele auto
CitroŽn GS Club Break Convertisseur Ongerestaureerde auto
CitroŽn GS Club Break Convertisseur Klassieker in topstaat
CitroŽn GS Club Break Convertisseur Roestvrij
CitroŽn GS Club Break Convertisseur Youngtimer
CitroŽn GS Club Break Convertisseur Automobiel jaren '60 en '70
CitroŽn GS Club Break Convertisseur Occasion import
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur
CitroŽn GS Club Break Convertisseur


Aantal bezoekers: 3993007

Nieuwe auto's

  • Peugeot 504 Injection
    Bouwjaar: 1972
  • Renault R16TX
    Bouwjaar: 1977
  • Renault R4TL Savane
    Bouwjaar: 1988
  • Renault Floride
    Bouwjaar: 1960
  • CitroŽn Xantia 1.8i 16v Break
    Bouwjaar: 2001
  • Renault R4F6
    Bouwjaar: 1982
  • Mercedes 200D
    Bouwjaar: 1982
  • CitroŽn Xantia 2.0i SX
    Bouwjaar: 1993
  • Mercedes 200E Aut. W124
    Bouwjaar: 1989
  • Peugeot 405 GLS 1.6
    Bouwjaar: 1994
  • Matra Talbot Murena 1.6
    Bouwjaar: 1982
  • Peugeot 404
    Bouwjaar: 1967
  • Peugeot 404
    Bouwjaar: 1961
Klassieke oldtimer gezocht
Klassieke duitse oldtimer Alfa Romeo oldtimers Klassike Renault oldtimer Klassike audi oltimer Italiaanse klassieke Fiat Volkswagen oldtimers Klassieke Mercedes Benz oldtimer Klassieke Franse Peugeot oldtimer Klassike Opel oldtimer CitroŽn oldtimer - Franse klassieker Klassieke Ford oldtimer Volvo oldtimers
Webdesign Bureau: Methodus Internet