CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet

Merk + Type : CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet
Motor :
Kleur : Rood
Interieur : Grijze stof
Kilometerstand : 67.279 km
Bouwjaar : 1985
Brandstof : Benzine
Transmissie : 5-versnellingbak
Carrosserievorm : Cabriolet
Aantal deuren : 2
Prijs : Verkocht
 
Een Visa Cabriolet is een zeldzame verschijning. Zeker in de staat waarin onze Visa verkeert. We hebben haar uit ItaliŽ geÔmporteerd. De carosserie is schitterend origineel en roestvrij. Van onderen ziet ze er eveneens perfect uit (absoluut niet gerestaureerd).
 
Ze is voor die tijd luxe uitgerust met een 5-versnellingbak, rondom getint glas, een gelaagde voorruit, hoofdsteunen op de voorstoelen en lichtmetalen velgen.
 
De CitroŽn Visa berline werd, op basis van de Peugeot 104, in 1978 geÔntroduceerd als opvolger van de CitroŽn Ami-8.
De verkopen vielen aanvankelijk behoorlijk tegen, maar na de face-lift in 1981, werd de auto een stuk populairder. In 1983 komt de Cabriolet versie op de markt. De carosserie werd gebouwd door Heuliez die o.a. al eerder voor Peugeot bijzondere carosserievarianten vervaardigde. Van dit type Visa zijn er slechts 2633 gemaakt, waarvan er maar een handjevol in Nederland zijn verkocht.
 
Wat de carosserie betreft, wijkt de cabrio niet zo veel af van de gewone berline. De zijstijlen om de ramen bleven gewoon gehandhaafd. Wťl werd er in het midden van het dak een dwarse verstevigingsbalk aangebracht en ook ter hoogte van de vroegere hoedenplank werd de wagen overdwars verstijfd.
 
De cabriokap kan op 4 verschillende manieren worden gebruikt: dicht, half dicht, geheel open of alleen met een open (losgeritste) achterruit.
 
Het rijden met een Visa Cabriolet is overigens verrassend plezierig en redelijk comfortabel. Het dak is bijzonder snel te openen. En ťťnmaal geopend, blijkt de auto bijzonder stil te zijn, zelfs bij hogere snelheden. Voorin voel je nauwelijks rijwind, maar op de achterbank is het natuurlijk wel wat frisser.
 
De prijs voor deze bijzonder leuke en aparte cabrio is inclusief Nederlands kenteken, nieuwe APK en een afleveringsbeurt.
 
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet Franse klassieker
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet Klassieke auto - import Frankrijk
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet Oldtimer
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet Lage kilometerstand
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet Originele auto
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet Ongerestaureerde auto
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet Klassieker in topstaat
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet Roestvrij
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet Youngtimer
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet Automobiel jaren '60 en '70
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet Occasion import
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet
CitroŽn Visa 11 Super E Cabriolet


Aantal bezoekers: 3904294

Nieuwe auto's

  • CitroŽn Xantia 1.8i
    Bouwjaar: 1999
  • Mercedes 200E Aut. W124
    Bouwjaar: 1989
  • Peugeot 405 GLS 1.6
    Bouwjaar: 1994
  • Matra Talbot Murena 1.6
    Bouwjaar: 1982
  • Peugeot 404
    Bouwjaar: 1967
  • CitroŽn 2CV6 Charleston
    Bouwjaar: 1986
  • Peugeot 404
    Bouwjaar: 1961
  • Morris Minor Traveller
    Bouwjaar: 1967
  • CitroŽn XM 2.0i SX 16v
    Bouwjaar: 1995
  • CitroŽn BX 19TRS
    Bouwjaar: 1986
  • Renault R4TL Savane
    Bouwjaar: 1992
  • CitroŽn BX 16TRS
    Bouwjaar: 1987
Klassieke oldtimer gezocht
Klassieke duitse oldtimer Alfa Romeo oldtimers Klassike Renault oldtimer Klassike audi oltimer Italiaanse klassieke Fiat Volkswagen oldtimers Klassieke Mercedes Benz oldtimer Klassieke Franse Peugeot oldtimer Klassike Opel oldtimer CitroŽn oldtimer - Franse klassieker Klassieke Ford oldtimer Volvo oldtimers
Webdesign Bureau: Methodus Internet