CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.

Merk + Type : CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
Motor : 4-cilinder, type DY3, 1985pk, 108pk
Kleur : Grijs metallic
Interieur : Oker velours
Kilometerstand : 109.335 km
Bouwjaar : 1973
Brandstof : Benzine
Transmissie : Halfautomatische versnellingsbak
Carrosserievorm : Sedan
Aantal deuren : 4
Prijs : Verkocht
  Als u een echte CitroŽn DS liefhebber bent en alleen het beste nog niet goed genoeg voor u is, dan hebben wij de perfecte auto voor U!! Beter is namelijk niet te vinden!!

Deze CitroŽn DS20 Pallas Hydraulique is op 17 december 1973 door Garage Raison Chatellerault geleverd aan Monsieur Gouard, Commissaire de Police in AngoulÍme (in departement 16 - Chatrente) ruwweg gelegen tussen Limoges en Bordeaux.
Het betreft een DS20 (halfautomaat) in de kleur Gris Nacrť Metalisťe (AC095) met stof Caramel. Af fabriek kreeg de DS als opties hoofdsteunen, een radio en een temperatuurmeter mee.

Een officieel document ("attestation") van de CitroŽn Heritage France, is bij de auto aanwezig. Hierin staat precies beschreven in welke samenstelling deze DS de fabriek in Parijs heeft verlaten. Dit is zeer gedetailleerd, zo staan ook het motornummer en coquenummer op dit document vermeld. Deze kleur combinatie was nieuw voor modeljaar 1974, zodat in de folders van 1974 de DS Pallas exact zo staat afgebeeld. Uiteraard is ook deze folder bij de auto aanwezig.

Monsieur Gouard heeft de auto lang gehad. Ruim vijftien jaar en al deze tijd is de auto in onderhoud gebleven bij de bovengenoemde Garage Raison. Een dikke map met onderhoudsfacturen uit deze periode is altijd bij de auto gebleven, net als alle andere 'boorddocumentatie'. Er bestaat zelfs nog een foto van "de Commissaire met zijn DS", door diens dochter gescand uit het familie album. 

Meneer Gouard leeft overigens nog en woont nog steeds op hetzelfde adres dat op alle rekeningen staat vermeld en waar hij in februari 1989 een stel DS-club vrienden (waaronder een bekende autojournalist en een bekende autofotograaf) op bezoek kreeg die diens auto graag wilde kopen. Van deze reis zijn nog een aantal mooie foto's bewaard gebleven en zijn bij de documentatie gevoegd.

De eerder genoemde journalist herinnert zich nog het volgende:
"We vonden de auto in een lokaal advertentieblaadje in AngoulÍme. De prachtige Pallas was van de 1e eigenaar, die hoofdcommissaris van politie in die stad was. Vooral het okergele stoffen interieur was in nieuwstaat, zo ook de motorruimte. De man liet namelijk elke agent die even niets te doen had de motorruimte poetsen. De DS was in prachtige staat."

De toen nieuwe (2e) eigenaar heeft de Pallas hobby-matig gebruikt voor ritjes en vakanties. In 1996 (deel III zit nog achter de voorruit) werd het plan opgevat om de auto helemaal beet te pakken. De auto was inmiddels dof geworden, had hier en daar een deukje, had een hangende hemel en enkele technische zaken waren aan verbetering toe. De DS werd volledig gedemonteerd, waarbij alles werd gedocumenteerd en in sealbags werd opgeborgen. Het nodige technische werk werd er aan verricht. Maar de klus bleek echter toch te groot. Zeker toen de sleutelvriendjes afhaakten. De DS belandde toen voor jaren onaangeroerd in de stalling. 

In 2011 werd de auto, nog steeds zeer gaaf en ook nog steeds met het prachtige en onbeschadigde originele interieur, via de DS-club door de 2e Nederlandse eigenaar aangeschaft.

Deze eigenaar heeft de DS tot in het kleinste detail gerenoveerd.
Alle slijtage delen werden waar mogelijk vervangen door NOS (New Old Stock), het spuitwerk werd compromisloos uitgevoerd - vanaf blank metaal aan binnen en buitenzijde. Elk zichtbaar deeltje kreeg een nieuwe, gelijk aan het originele, oppervlakte behandeling (geel- en blank verzinken, polijsten, stralen en lakken of poedercoaten).
Alles met in achtneming van respect voor en kennis van de grootst mogelijke mate van originaliteit en authenticiteit. Met als resultaat een snoek die weliswaar nieuw oogt, maar daarbij nog steeds haar oorspronkelijke sfeer en geur 'ademt'. 

Uiteraard is het gehele restauratie dossier bij de auto aanwezig. Enkele foto's van de restauratie zijn in onze fotoserie opgenomen, zodat u kunt zien hoe minutieus deze is uitgevoerd.

Dus de complete historie is bij de auto aanwezig, vanaf nieuw tot heden. Boekjes, rekeningen, foto's. De volledige 42 jaar inzichtelijk! 

Deze absoluut unieke DS Pallas wordt nu aangeboden tegen een zeer aantrekkelijke prijs. De kosten van een dergelijke restauratie overtreffen in ruime mate onze verkoopprijs.
Ze wordt volledig klaar afgeleverd, inclusief nieuw APK. 

Wij berekenen geen afleveringskosten. Ook de legeskosten nemen wij voor onze rekening. Dus onze prijs is dus all-in, volledig rijklaar. 




CitroŽn DS20 Pallas Halfaut. Franse klassieker
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut. Klassieke auto - import Frankrijk
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut. Oldtimer
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut. Lage kilometerstand
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut. Originele auto
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut. Ongerestaureerde auto
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut. Klassieker in topstaat
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut. Roestvrij
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut. Youngtimer
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut. Automobiel jaren '60 en '70
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut. Occasion import
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.
CitroŽn DS20 Pallas Halfaut.


Aantal bezoekers: 3986348

Nieuwe auto's

  • Peugeot 504 Injection
    Bouwjaar: 1972
  • Renault R16TX
    Bouwjaar: 1977
  • Renault R4TL Savane
    Bouwjaar: 1988
  • Renault Floride
    Bouwjaar: 1960
  • CitroŽn Xantia 1.8i 16v Break
    Bouwjaar: 2001
  • Renault R4F6
    Bouwjaar: 1982
  • Mercedes 200D
    Bouwjaar: 1982
  • CitroŽn Xantia 2.0i SX
    Bouwjaar: 1993
  • Mercedes 200E Aut. W124
    Bouwjaar: 1989
  • Peugeot 405 GLS 1.6
    Bouwjaar: 1994
  • Matra Talbot Murena 1.6
    Bouwjaar: 1982
  • Peugeot 404
    Bouwjaar: 1967
  • Peugeot 404
    Bouwjaar: 1961
Klassieke oldtimer gezocht
Klassieke duitse oldtimer Alfa Romeo oldtimers Klassike Renault oldtimer Klassike audi oltimer Italiaanse klassieke Fiat Volkswagen oldtimers Klassieke Mercedes Benz oldtimer Klassieke Franse Peugeot oldtimer Klassike Opel oldtimer CitroŽn oldtimer - Franse klassieker Klassieke Ford oldtimer Volvo oldtimers
Webdesign Bureau: Methodus Internet