CitroŽn GSA Club Break

Merk + Type : CitroŽn GSA Club Break
Motor : 4-cilinder, 1300cc, luchtgekoeld
Kleur : Mint groen
Interieur : Bruin kunstleer
Kilometerstand : 51.144 km
Bouwjaar : 1982
Brandstof : Benzine
Transmissie : 4-Versnellingsbak
Carrosserievorm : Stationwagen
Aantal deuren : 5
Prijs : Verkocht
 
De CitroŽn GSA kwam in 1979 op de markt als opvolger van de succesvolle GS die al sinds 1970 werd geproduceerd. Het was eigenlijk een meer uitgebreide face-lift, die meteen herkenbaar is aan de forsere bumpers en (op de sedan) de vijfde deur met een extra grote achterruit. Wel nog steeds een auto met een geheel eigen karakter en van verre al meteen herkenbaar.
  
De  revolutionaire techniek van de DS die ook werd toegepast op de GS, is ook in de GSA terug te vinden. De uitstekende rij-eigenschappen zijn dan ook toe te dichten aan dit hydropneumatische veersysteem, waarbij de veren eigenlijk met stikstof gesloten bollen zijn, die door middel van met olie gevulde leidingen met elkaar in verbinding staan. Middels een hoogteregelaar op elke as neemt elk wiel, bij welke belasting dan ook, altijd weer de rijstand in. Het gevolg hiervan is een voortreffelijk weggedrag onder vrijwel alle omstandigheden. En de auto ligt hierdoor, onafhankelijk van het aantal inzittenden of bagage, altijd even hoog boven de weg.
Verder werd de GSA ook voorzien van een met twee bovenliggende nokkenassen nieuwe 4-cilinder boxermotor van 1300cc i.p.v. 1220cc met een vermogen van 65pk en een top van 160km/u.
 
Evenzo spectaculair is het geheel vernieuwde interieur. Naast de nog comfortabelere stoelen valt meteen het futuristische dashboard op.
De bestuurder heeft de beschikking over twee satelliet-vormige bedieningspanelen die symetrisch aan beide zijden van het stuurwiel zijn gegroepeerd, waarop (op ergonomische wijze)  alle belangrijke hendels en schakelaars zich bevinden.
En dan het unieke beeldscherm vlak voor de bestuurder, waarop een doorsnee-achtige schets van de GSA is afgebeeld dat op overzichtelijke wijze de stand van zaken weergeeft van de remmen, benzinevoorraad, olie, accu etc.
Samen met de kompasachtige bolle snelheidsmeter en klokje geeft dit een unieke aanblik.
  
De door ons aangeboden GSA Club Break hebben wij van de 2e eigenaar gekocht die in de Vaucluse woonde, (departement 84) in Entraigues-sur-la-Sorgue, vlakbij Avignon. Hij kocht de auto in 2010 van de 1e eigenaar die de auto nieuw heeft gekocht bij de CitroŽn Garage Morlat & Cie in Puy-de-DŰme in midden Frankrijk op 10km ten westen van Clermont-Ferrand.

Het is een uitstekend onderhouden Break, in een prachtige en originele staat, in een bijzondere kleur. Uiteraard volkomen roestvrij. De foto's spreken voor zich. Alle originele fabrieksstempels en stickers zitten nog op de auto. Bekijk de foto's eens nauwkeurig en let op alle randjes, naadjes en richeltjes die er alle nog perfect uitzien.

Aangezien we niet zeker weten of de distributieriem recentelijk was vervangen, hebben wij deze inmiddels vernieuwd.

De prijs voor deze zeer mooie GSA Break is inclusief Nederlands kenteken, afleveringsbeurt en nieuwe APK. We berekenen geen afleveringskosten. Zelfs de tenaamstellingskosten nemen wij voor onze rekening. Dus dit is een volledig rijklare all-in prijs. 
CitroŽn GSA Club Break Franse klassieker
CitroŽn GSA Club Break Klassieke auto - import Frankrijk
CitroŽn GSA Club Break Oldtimer
CitroŽn GSA Club Break Lage kilometerstand
CitroŽn GSA Club Break Originele auto
CitroŽn GSA Club Break Ongerestaureerde auto
CitroŽn GSA Club Break Klassieker in topstaat
CitroŽn GSA Club Break Roestvrij
CitroŽn GSA Club Break Youngtimer
CitroŽn GSA Club Break Automobiel jaren '60 en '70
CitroŽn GSA Club Break Occasion import
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break


Aantal bezoekers: 4043646

Nieuwe auto's

  • Peugeot 305 GT Break
    Bouwjaar: 1984
  • Renault R4F6
    Bouwjaar: 1984
  • Volvo 850
    Bouwjaar: 1995
  • Peugeot 504 Injection
    Bouwjaar: 1972
  • Renault R16TX
    Bouwjaar: 1977
  • Renault R4TL Savane
    Bouwjaar: 1988
  • Renault Floride
    Bouwjaar: 1960
  • CitroŽn Xantia 1.8i 16v Break
    Bouwjaar: 2001
  • Renault R4F6
    Bouwjaar: 1982
  • Mercedes 200D
    Bouwjaar: 1982
  • CitroŽn Xantia 2.0i SX
    Bouwjaar: 1993
  • Mercedes 200E Aut. W124
    Bouwjaar: 1989
  • Peugeot 405 GLS 1.6
    Bouwjaar: 1994
  • Peugeot 404
    Bouwjaar: 1967
Klassieke oldtimer gezocht
Klassieke duitse oldtimer Alfa Romeo oldtimers Klassike Renault oldtimer Klassike audi oltimer Italiaanse klassieke Fiat Volkswagen oldtimers Klassieke Mercedes Benz oldtimer Klassieke Franse Peugeot oldtimer Klassike Opel oldtimer CitroŽn oldtimer - Franse klassieker Klassieke Ford oldtimer Volvo oldtimers
Webdesign Bureau: Methodus Internet