CitroŽn GSA Pallas 1300

Merk + Type : CitroŽn GSA Pallas 1300
Motor : 4-cilinder, 1299cc, luchtgekoeld
Kleur : Wit
Interieur : Blauwe stof
Kilometerstand : 33.217 km
Bouwjaar : 1980
Brandstof : Benzine
Transmissie : 4-Versnellingsbak
Carrosserievorm : Fastback
Aantal deuren : 5
Prijs : Verkocht
 
De CitroŽn GSA kwam in 1979 op de markt als opvolger van de succesvolle GS die al sinds 1970 werd geproduceerd. Het was eigenlijk een meer uitgebreide face-lift, die meteen herkenbaar is aan de forsere bumpers en de vijfde deur met een extra grote achterruit in plaats van een kofferklep. Wel nog steeds een auto met een geheel eigen karakter en van verre al meteen herkenbaar.
  
De  revolutionaire techniek van de DS die ook werd toegepast op de GS, is ook in de GSA terug te vinden. De uitstekende rij-eigenschappen zijn dan ook toe te dichten aan dit hydropneumatische veersysteem, waarbij de veren eigenlijk met stikstof gesloten bollen zijn, die door middel van met olie gevulde leidingen met elkaar in verbinding staan. Middels een hoogteregelaar op elke as neemt elk wiel, bij welke belasting dan ook, altijd weer dezelfde rijstand in. Het gevolg hiervan is een voortreffelijk weggedrag onder vrijwel alle omstandigheden. En de auto ligt hierdoor, onafhankelijk van het aantal inzittenden of bagage, altijd even hoog boven de weg.
Verder werd de GSA ook voorzien van een met twee bovenliggende nokkenassen nieuwe 4-cilinder boxermotor van 1300cc (i.p.v. 1220cc) met een vermogen van 65pk en een top van 160km/u.
 
Evenzo spectaculair is het geheel vernieuwde interieur. Naast de nog comfortabelere stoelen valt meteen het futuristische dashboard op.
De bestuurder heeft de beschikking over twee satelliet-vormige bedieningspanelen die symetrisch aan beide zijden van het stuurwiel zijn gegroepeerd, waarop (op ergonomische wijze)  alle belangrijke hendels en schakelaars zich bevinden.
En dan het unieke beeldscherm vlak voor de bestuurder, waarop een doorsnee-achtige schets van de GSA is afgebeeld dat op overzichtelijke wijze de stand van zaken weergeeft van de remmen, benzinevoorraad, olie, accu etc.
Samen met de kompasachtige bolle snelheidsmeter en het klokje geeft dit een unieke aanblik.

Het is ons weer gelukt om een absoluut top-originele en in een ongelofelijk mooie staat verkerende GSA sedan te bemachtigen. 
De carrosserie verkeert in een perfecte staat, nog geheel in de 1e lak, prachtig strak en geheel onbeschadigd. En uiteraard is er op deze auto geen spatje roest te bekennen. 
Het interieur is eveneens smetteloos, aangezien dit vanaf nieuw door hoezen beschermd is geweest. Ook het tapijt is nog als nieuw omdat dit altijd door andere vloerbedekking was afgedekt. Ditzelfde geldt ook voor de bagageruimte.
Zelfs de motorruimte ziet er uit alsof de auto vorige week nieuw is afgeleverd!
De foto's spreken voor zich. Alle originele fabrieksstempels en stickers zijn nog op de auto aanwezig. Bekijk de foto's eens nauwkeurig en let op alle randjes, naadjes en richeltjes die er alle nog perfect uitzien.

Ze is in 1980 nieuw geleverd door de CitroŽn-dealer in Clermont-Ferrand in midden Frankrijk. Het dealerplaatje zit nog op de achterklep. Sinds 2008 is ze in bezit geweest van een Luxemburgse verzamelaar die de auto nauwelijks heeft gebruikt, maar heeft hij haar wel altijd in goed rijdende staat gehouden omdat hij de GSA wel altijd wilde kunnen gebruiken.
Zo heeft hij in 2013 nog de distributieriem vervangen, alsmede de veerbollen. Tevens kreeg ze een grote onderhoudsbeurt en is ze voorzien van vier nieuwe banden. Als extra heeft ook nog een jalouzie bij bij achterruit.

Ongetwijfeld is dit de mooiste en meest originele GSA die op dit moment wordt aangeboden. Een mooiere zal niet gauw te vinden zijn. Een unieke kans voor de serieuze CitroŽn verzamelaar c.q. liefhebber. 

De prijs voor deze unieke GSA is inclusief Nederlands kenteken, afleveringsbeurt en nieuwe APK. Wij berekenen geen afleveringskosten. Zelfs de tenaamstellingskosten nemen wij voor onze rekening. Onze prijs is dus all-in, volledig rijklaar.

CitroŽn GSA Pallas 1300 Franse klassieker
CitroŽn GSA Pallas 1300 Klassieke auto - import Frankrijk
CitroŽn GSA Pallas 1300 Oldtimer
CitroŽn GSA Pallas 1300 Lage kilometerstand
CitroŽn GSA Pallas 1300 Originele auto
CitroŽn GSA Pallas 1300 Ongerestaureerde auto
CitroŽn GSA Pallas 1300 Klassieker in topstaat
CitroŽn GSA Pallas 1300 Roestvrij
CitroŽn GSA Pallas 1300 Youngtimer
CitroŽn GSA Pallas 1300 Automobiel jaren '60 en '70
CitroŽn GSA Pallas 1300 Occasion import
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300
CitroŽn GSA Pallas 1300


Aantal bezoekers: 4043645

Nieuwe auto's

  • Peugeot 305 GT Break
    Bouwjaar: 1984
  • Renault R4F6
    Bouwjaar: 1984
  • Volvo 850
    Bouwjaar: 1995
  • Peugeot 504 Injection
    Bouwjaar: 1972
  • Renault R16TX
    Bouwjaar: 1977
  • Renault R4TL Savane
    Bouwjaar: 1988
  • Renault Floride
    Bouwjaar: 1960
  • CitroŽn Xantia 1.8i 16v Break
    Bouwjaar: 2001
  • Renault R4F6
    Bouwjaar: 1982
  • Mercedes 200D
    Bouwjaar: 1982
  • CitroŽn Xantia 2.0i SX
    Bouwjaar: 1993
  • Mercedes 200E Aut. W124
    Bouwjaar: 1989
  • Peugeot 405 GLS 1.6
    Bouwjaar: 1994
  • Peugeot 404
    Bouwjaar: 1967
Klassieke oldtimer gezocht
Klassieke duitse oldtimer Alfa Romeo oldtimers Klassike Renault oldtimer Klassike audi oltimer Italiaanse klassieke Fiat Volkswagen oldtimers Klassieke Mercedes Benz oldtimer Klassieke Franse Peugeot oldtimer Klassike Opel oldtimer CitroŽn oldtimer - Franse klassieker Klassieke Ford oldtimer Volvo oldtimers
Webdesign Bureau: Methodus Internet