De CitroŽn GS was sinds 1970 in productie en meteen vanaf ...">

CitroŽn GSpťcial

Merk + Type : CitroŽn GSpťcial
Motor : 4-cilinder, 1129cc, 56pk
Kleur : Wit
Interieur : Bruine velours
Kilometerstand : 12.425 km
Bouwjaar : 1980
Brandstof : Benzine
Transmissie : 4-Versnellingsbak
Carrosserievorm : Sedan
Aantal deuren : 4
Prijs : Verkocht
 

De CitroŽn GS was sinds 1970 in productie en meteen vanaf de introductie al een succes. CitroŽn, bekend om zijn karakteristieke ontwerpen, was er weer in geslaagd om een heel bijzondere auto neer te zetten.


Met zijn 412cm is de GS langer dan hij lijkt. Binnen deze lengte is veel ruimte geschapen voor vier volwassenen en dan is er nog voldoende ruimte voor een flinke hoeveelheid bagage. De instap is ruim door vier grote deuren, en de stoelen en de achterbank zitten uiterst comfortabel, hetgeen ook niet anders van CitroŽn verwacht mocht worden. Wat dat aangaat had CitroŽn een naam hoog te houden.


Ook het dashboard mag eigenzinnig worden genoemd. Wat meteen opvalt is de handrem met een aparte handgreep midden in het dashboard. En dan ook nog het typische ťťnspakige stuurwiel.


Wat de techniek aangaat is de GSpťcial uitgerust met een 4-cilinder luchtgekoelde boxermotor van 1015cc en 56pk. Dit geeft deze auto toch nog een top- en kruissnelheid van 147km/u.


En dan ook de bijzondere wielophanging: CitroŽn heeft als enige het reeds op de DS toegepaste hydropneumatische veersysteem. Later werden ook de CX-modellen hier mee uitgerust. Het resultaat van de werking van dit systeem is dat de wielen stevig op de weg worden gedrukt, en zorgt daardoor voor een voortreffelijk weggedrag onder vrijwel alle omstandigheden, zowel in bochten als op de rechte weg. Een ander voordeel van dit systeem is dat de wagen altijd even hoog boven de weg ligt, onafhankelijk van het aantal inzittenden en de bagage.  


De GS-modellen werden geproduceerd van 1970 tot 1980 toen ze werd opgevolgd door de GSA.


**********************************************


Onze GSpťcial komt van de 1e eigenaar en is de GS met de laagste kilometerstand, namelijk origineel 12.425km!!, die wij ooit hebben aangeboden. 


Zij is op 3 maart 1980, als ťťn van de laatste GS-en, door de CitroŽn-dealer S.A.Enthoven in Bois-Colombes  (zie de sticker op de achterklep) afgeleverd aan deze 1e eigenaar die in Colombes woonde, een dorpje vlak ernaast gelegen. Deze beide dorpjes liggen ten noordwesten van Parijs, op slechts enkele kilometers buiten de Periphťrique.


De auto is slechts zeer beperkt gebruikt geweest en heeft altijd binnen gestaan. Na het overlijden van de eigenaar heeft zijn weduwe de auto bewaard. Ook toen zij in 2005 op 92-jarige leeftijd overleed werd besloten de auto niet te verkopen. Uiteindelijk heeft men er toch voor gekozen om de auto te verkopen en gelukkig aan ons! Voordat de auto werd afgeleverd heeft men de auto nog een uitgebreide grote beurt laten geven waarbij o.a. ook de distributieriem heeft laten vervangen. 


Ze ziet er geweldig uit. Een schitterende carrosserie met overwegend de 1e lak en uiteraard is er op de gehele auto geen spatje roest te bekennen. Ook het interieur verkeert in een absolute smetteloze staat. En kijk eens op  de foto's van de motorruimte, die ziet er uit alsof de auto vorige maand is afgeleverd!! Zelfs alle originele fabrieksstempels en stickers zijn nog overal in de auto duidelijk zichtbaar. Ook de originele documentatie is nog aanwezig.


Een mooiere 36 jaar oude GS met zo'n lage kilometerstand zal nauwelijks meer te vinden zijn!


De prijs voor deze voiture is inclusief Nederlands kenteken, afleveringsbeurt en nieuwe APK. In tegenstelling tot vele van onze collega's berekenen wij geen afleveringskosten. Ook de tenaamstellingskosten nemen wij voor onze rekening. Onze prijs is dus all-in, volledig rijklaar.




CitroŽn GSpťcial Franse klassieker
CitroŽn GSpťcial Klassieke auto - import Frankrijk
CitroŽn GSpťcial Oldtimer
CitroŽn GSpťcial Lage kilometerstand
CitroŽn GSpťcial Originele auto
CitroŽn GSpťcial Ongerestaureerde auto
CitroŽn GSpťcial Klassieker in topstaat
CitroŽn GSpťcial Roestvrij
CitroŽn GSpťcial Youngtimer
CitroŽn GSpťcial Automobiel jaren '60 en '70
CitroŽn GSpťcial Occasion import
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial
CitroŽn GSpťcial


Aantal bezoekers: 4043566

Nieuwe auto's

  • Peugeot 305 GT Break
    Bouwjaar: 1984
  • Renault R4F6
    Bouwjaar: 1984
  • Volvo 850
    Bouwjaar: 1995
  • Peugeot 504 Injection
    Bouwjaar: 1972
  • Renault R16TX
    Bouwjaar: 1977
  • Renault R4TL Savane
    Bouwjaar: 1988
  • Renault Floride
    Bouwjaar: 1960
  • CitroŽn Xantia 1.8i 16v Break
    Bouwjaar: 2001
  • Renault R4F6
    Bouwjaar: 1982
  • Mercedes 200D
    Bouwjaar: 1982
  • CitroŽn Xantia 2.0i SX
    Bouwjaar: 1993
  • Mercedes 200E Aut. W124
    Bouwjaar: 1989
  • Peugeot 405 GLS 1.6
    Bouwjaar: 1994
  • Peugeot 404
    Bouwjaar: 1967
Klassieke oldtimer gezocht
Klassieke duitse oldtimer Alfa Romeo oldtimers Klassike Renault oldtimer Klassike audi oltimer Italiaanse klassieke Fiat Volkswagen oldtimers Klassieke Mercedes Benz oldtimer Klassieke Franse Peugeot oldtimer Klassike Opel oldtimer CitroŽn oldtimer - Franse klassieker Klassieke Ford oldtimer Volvo oldtimers
Webdesign Bureau: Methodus Internet