CitroŽn 2CV6 Charleston

Merk + Type : CitroŽn 2CV6 Charleston
Motor : 2-cilinder, luchtgekoeld, 602cc, 28pk
Kleur : Zwart-rood
Interieur : Grijze stof
Kilometerstand : 88.354 km
Bouwjaar : 1986
Brandstof : Benzine
Transmissie : 4-Versnellingsbak
Carrosserievorm : Sedan
Aantal deuren : 4
Prijs : Verkocht
  Rond 1935 werd door CitroŽn besloten om een kleine auto te ontwikkelen, geschikt voor gebruik op het platteland. Ze moest goedkoop zijn, betrouwbaar en zuinig. Maar ook gemakkelijk om te bedienen, zodat de boerin er doordeweeks mee naar de markt kon en de boer zelf er 's zondags met zijn hoed op mee naar de kerk kon rijden. De Italiaanse automobieldesigner Flaminio Bertoni was verantwoordelijk voor het ontwerp van de carrosserie.

Als gevolg van de 2e wereld oorlog werd de geplande introductie in 1939 afgeblazen en duurde het tot maart 1948 voordat de 2CV uiteindelijk in productie ging. Het publiek was enthousiast en de levertijd kon oplopen tot wel drie jaar. Nederland was het eerste exportland en in 1952 werd de eerste eend hier afgeleverd.

Het model is tot 1990, dus 42 jaar lang (!), in productie gebleven. En dat in zijn unieke en nagenoeg ongewijzigde vorm. De meest in het oog springende veranderingen zijn rond 1960 doorgevoerd, toen de 'ribbel'-motorkap verdween en de draairichting van de 'suÔcide'-voordeuren veranderde naar de meer gebruikelijke draairichting met scharnierpunten aan de voorzijde. Aan het einde van de productieperiode in 1990 waren er bijna 4 miljoen exemplaren van de 4-deurs uitvoering verkocht.

In de loop van de jaren zijn er wel een aantal verschillende speciale  uitvoeringen uitgebracht. Zoals er in de 80-er jaren kennelijk behoefte was aan een wat luxere versie zoals de nu door ons aangeboden Charleston. Aanvankelijk bedoeld als tijdelijke aanbieding, bleef ze tot het einde in productie. Op  basis van de luxere 2CV6 Club kreeg ze een heel markante en direkt herkenbare kleurencombinatie van rood met zwart, afgebiesd met een witte striping ertussen. Met een mooi interieur van grijze stof, afgewerkt in doorgestikte ruiten. Later werden er ook andere kleuren combinaties uitgebracht, in grijs en in geel.

Inmiddels is de 'eend' verheven tot een echte cult-auto (en dat geldt nog meer voor de Charleston) met een grote schare liefhebbers die veelal het oude nostalgische gevoel terug willen: zonnetje... dakje open... picknickmandje mee... lekker toeren... En het voordeel van deze auto's is dat ze eenvoudig en goedkoop zijn te onderhouden en dat alle onderdelen nog steeds in ruime mate voorradig zijn.

Wij hebben onze Charleston in 2016 in Duitsland aangeschaft, waar ze in 1986 nieuw geleverd is. Het is een overwegend originele 2CV6 die goed is onderhouden. Wij hebben haar waar nodig hersteld, technisch in orde gemaakt en een volledige tectylbeurt laten geven. Het is dan ook een mooie 'eend' met een mooie uitstraling. 
Zij is toen terechtgekomen bij een Nederlands oldtimerliefhebber die er twee zomers van heeft genoten en er net even 2.600km mee heeft gereden. Nu heeft hij deze Charleston weer ingeruild voor een andere klassieker en staat zij opnieuw in onze showroom te glimmen.

De prijs voor deze mooie Charleston is inclusief afleveringsbeurt en nieuwe APK. Wij berekenen geen afleveringskosten. Ook de tenaamstellingskosten nemen wij voor onze rekening. Onze prijs is dus all-in, volledig rijklaar.

CitroŽn 2CV6 Charleston Franse klassieker
CitroŽn 2CV6 Charleston Klassieke auto - import Frankrijk
CitroŽn 2CV6 Charleston Oldtimer
CitroŽn 2CV6 Charleston Lage kilometerstand
CitroŽn 2CV6 Charleston Originele auto
CitroŽn 2CV6 Charleston Ongerestaureerde auto
CitroŽn 2CV6 Charleston Klassieker in topstaat
CitroŽn 2CV6 Charleston Roestvrij
CitroŽn 2CV6 Charleston Youngtimer
CitroŽn 2CV6 Charleston Automobiel jaren '60 en '70
CitroŽn 2CV6 Charleston Occasion import
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston
CitroŽn 2CV6 Charleston


Aantal bezoekers: 4446504

Nieuwe auto's

  • Peugeot 504 Break
    Bouwjaar: 1975
  • CitroŽn DS20 Pallas Halfautomaat
    Bouwjaar: 1973
  • CitroŽn CX2000 Pallas
    Bouwjaar: 1978
  • CitroŽn 2CV6 Charleston
    Bouwjaar: 1986
  • Citroťn BX 16RS Break
    Bouwjaar: 1987
  • Mercedes 300D
    Bouwjaar: 1984
  • CitroŽn CX 22 TRS
    Bouwjaar: 1987
  • Peugeot 504TI
    Bouwjaar: 1973
  • Peugeot 405 GLS 1.6
    Bouwjaar: 1994
Klassieke oldtimer gezocht
Klassieke duitse oldtimer Alfa Romeo oldtimers Klassike Renault oldtimer Klassike audi oltimer Italiaanse klassieke Fiat Volkswagen oldtimers Klassieke Mercedes Benz oldtimer Klassieke Franse Peugeot oldtimer Klassike Opel oldtimer CitroŽn oldtimer - Franse klassieker Klassieke Ford oldtimer Volvo oldtimers
Webdesign Bureau: Methodus Internet