CitroŽn GSA Club Break

Merk + Type : CitroŽn GSA Club Break
Motor : 4-cilinder, 1300cc
Kleur : Mintgroen
Interieur : Bruin kunstleer
Kilometerstand : 58.036 km
Bouwjaar : 1982
Brandstof : Benzine
Transmissie : 4-Versnellingsbak
Carrosserievorm : Stationwagen
Aantal deuren : 5
Prijs : € 8.950
 
De CitroŽn GSA kwam in 1979 op de markt als opvolger van de succesvolle GS die al sinds 1970 werd geproduceerd. Het was eigenlijk een meer uitgebreide face-lift, die meteen herkenbaar is aan de forsere bumpers en (op de sedan) de vijfde deur met een extra grote achterruit. Wel nog steeds een auto met een geheel eigen karakter en van verre al meteen herkenbaar.
  
De  revolutionaire techniek van de DS die ook werd toegepast op de GS, is ook in de GSA terug te vinden. De uitstekende rij-eigenschappen zijn dan ook toe te dichten aan dit hydropneumatische veersysteem, waarbij de auto onafhankelijk van het aantal inzittenden of bagage, zich altijd even hoog boven de weg bevindt.

De GSA kreeg ook een nieuwe 4-cilinder 1300cc boxermotor  (i.p.v. 1220cc) met twee bovenliggende nokkenassen met een vermogen van 65pk en een top van 160km/u.
 
Het geheel vernieuwde interieur kreeg een futuristisch dashboard met twee satelliet-vormige bedieningspanelen die symetrisch aan beide zijden van het stuurwiel zijn gegroepeerd en waarop zich alle belangrijke hendels en schakelaars bevinden. Bovendien een voor die tijd uniek beeldscherm vlak voor de bestuurder, waarop een doorsnee-achtige schets van de GSA is afgebeeld dat op overzichtelijke wijze de stand van zaken weergeeft van de remmen, benzinevoorraad, olie, accu etc.
Samen met de kompasachtige bolle snelheidsmeter en klokje geeft dit een unieke aanblik.

De door ons aangeboden GSA Club Break hebben wij in 2015 van de 2e eigenaar gekocht die in de Vaucluse woonde, (departement 84) in Entraigues-sur-la-Sorgue, vlakbij Avignon. Hij kocht de auto in 2010 van de 1e eigenaar die de auto nieuw heeft gekocht bij de CitroŽn Garage Morlat & Cie in Puy-de-DŰme in midden Frankrijk op 10km ten westen van Clermont-Ferrand.

Vervolgens hebben wij haar verkocht aan een Nederlandse liefhebber die er in de afgelopen drie jaar slechts 6.800km mee heeft gereden.  

Het is een uitstekend onderhouden Break, in een prachtige en originele staat en in een bijzondere mintgroene kleur. Uiteraard volkomen roestvrij. De foto's spreken voor zich. Alle originele fabrieksstempels en stickers zitten nog steeds op de auto. Bekijk de foto's eens nauwkeurig en let op alle randjes, naadjes en richeltjes die er alle nog perfect uitzien.

Inmiddels is de auto volledig getectyleerd en is ze voorzien van vier nieuwe Michelin-banden.

De prijs voor deze zeer mooie GSA Break is inclusief  afleveringsbeurt en nieuwe APK. We berekenen geen afleveringskosten. Ook de tenaamstellingskosten nemen wij voor onze rekening. Onze prijs is dus all-in, volledig rijklaar. 
CitroŽn GSA Club Break Franse klassieker
CitroŽn GSA Club Break Klassieke auto - import Frankrijk
CitroŽn GSA Club Break Oldtimer
CitroŽn GSA Club Break Lage kilometerstand
CitroŽn GSA Club Break Originele auto
CitroŽn GSA Club Break Ongerestaureerde auto
CitroŽn GSA Club Break Klassieker in topstaat
CitroŽn GSA Club Break Roestvrij
CitroŽn GSA Club Break Youngtimer
CitroŽn GSA Club Break Automobiel jaren '60 en '70
CitroŽn GSA Club Break Occasion import
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break
CitroŽn GSA Club Break


Aantal bezoekers: 4593507

Nieuwe auto's

  • Renault R5GTS
    Bouwjaar: 1987
  • CitroŽn CX 20 RE
    Bouwjaar: 1987
  • CitroŽn GSA Club Break
    Bouwjaar: 1982
  • CitroŽn DS21 i.e. Halfautomaat
    Bouwjaar: 1971
  • Toyota Celica ST Liftback
    Bouwjaar: 1976
  • CitroŽn XM 2.0 16v SX
    Bouwjaar: 1996
  • Peugeot 304 S Cabriolet
    Bouwjaar: 1973
  • Peugeot 504 Break
    Bouwjaar: 1975
  • CitroŽn DS20 Pallas Halfautomaat
    Bouwjaar: 1973
  • CitroŽn CX2000 Pallas
    Bouwjaar: 1978
  • CitroŽn 2CV6 Charleston
    Bouwjaar: 1986
  • Citroťn BX 16RS Break
    Bouwjaar: 1987
  • Mercedes 300D
    Bouwjaar: 1984
  • CitroŽn CX 22 TRS
    Bouwjaar: 1987
  • Peugeot 504TI
    Bouwjaar: 1973
Klassieke oldtimer gezocht
Klassieke duitse oldtimer Alfa Romeo oldtimers Klassike Renault oldtimer Klassike audi oltimer Italiaanse klassieke Fiat Volkswagen oldtimers Klassieke Mercedes Benz oldtimer Klassieke Franse Peugeot oldtimer Klassike Opel oldtimer CitroŽn oldtimer - Franse klassieker Klassieke Ford oldtimer Volvo oldtimers
Webdesign Bureau: Methodus Internet