Deze gesloten bestelwagen met 1911 cc benzinemotor in de kleur Gris Matinal (ochtend-grijs) gaat op 7 november 1980 in Woerden voor het eerst de weg op. Het is vooralsnog het enig bekende geval van een zuiver particuliere aanschaf van een bedrijfswagen van dit type in Nederland.
De onvermoeibare HY diende de eerste eigenaar over een periode van maar liefst bijna 45 jaar. De HY is origineel gebleven, heeft bewust geen verbouwingen ondergaan (foodtruck dan wel camper), ondervond nooit schade en is nog even springlevend als op de eerste dag.
Dit alles dankzij de juiste behandeling en vooral tijdig en zorgvuldig onderhoud, waarbij zo nodig onderdelen werden vervangen, vloeistoffen ververst, draaiende delen gesmeerd. De voorzorg begon bij de start: de HY kreeg een gedegen Dinitrol -protectie met door de jaren heen 7 herhaalbeurten. De laadruimte werd waar nodig met hout bekleed om carrosserieschade van binnenuit te voorkomen. De laadvloer werd afgedekt met multiplex, zodoende is de vloer nog volstrekt nieuw.
Bij het dak zijn in dezelfde boog als de stalen spanten drie houten tussenspanten aangebracht (met rubberen tussenlaag) om het dak extra te ondersteunen, wat ook het dreun effect vermindert.
Om de motor meer bescherming te bieden werd vroegtijds een Tecalemit oliebad-luchtfilter aangebracht. Ook is er een RVS-uitlaat gemonteerd en een electronische ontsteking. Er zijn tevens nog een flink aantal reserve onderdelen bij de auto aanwezig, nieuw en gebruikt.
Deze HY hoort eigenlijk thuis in het Louvre in Parijs, naast de 2CV die er al staat. De prijs voor deze zeer unieke HY is € 29.500. Een uiterst reële prijs voor deze superzeldzame kwaliteits HY.