Citroën ID20 DSuper

  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper
  • Citroën ID20 DSuper

Deze prachtige ID20 DSuper werd nieuw geleverd op 17 juni 1971 aan Monsieur THERREAU Henri, een veehouder in Saint Germain De La Coudre, in de Orne, Normandie, niet ver van Le Mans. Na het overlijden van de 1e eigenaar bleef de auto op diens naam en in de familie. Bij de auto is nog een brief van de dochter van Monsieur Therreau waarin zij schrijft dat de auto altijd goed werd onderhouden en binnen werd gestald.

Op 15 juni 1998 is de DS uiteindelijk verkocht aan een DS liefhebber/verzamelaar. Zoals niet ongebruikelijk in Frankrijk werd de auto bij verkoop gekeurd. De kilometerstand bij deze Contrôle Technique was 46.265. Hierna is de auto niet meer bereden en stond ook weer lange tijd gestald in een droge garage. Het laatste vignet en Certificat d’Assurance uit 1998 zit nog op de voorruit.

In 2016 werd begonnen de auto te reconditioneren. Tot in het kleinste detail is de auto nagezien, verzorgd of behandeld.

Voor een veeleisende DS kenner en liefhebber van originaliteit is dit een unieke gelegenheid. Tot het kleinste beugeltje, boutje of ringetje is alles gemonteerd zoals Citroën dat destijds ook deed, met dezelfde materialen en dezelfde ‘finish’.

Met maximaal behoud van authenticiteit werd de DS van binnen, van buiten en van onderen in ‘nieuwstaat’ gebracht. Men ziet niet vaak dat dit zo ’terughoudend’ gebeurt. Daar waar bijvoorbeeld de originele lak behouden kon worden werd deze geconsrveeerd. Ook zijn op talloze delen nog de originele fabrieks-etiketten en stempels aanwezig.

De lijst van werkzaamheden en nieuw gemonteerde onderdelen is omvangrijk en foto’s van dit gehele proces zijn aanwezig.

Wie wil ervaren hoe het geweest moet zijn om begin jaren zeventig een bijna nieuwe Citroën DS in de showroom van de dealer aan te treffen, nodigen wij van harte uit deze bijzondere auto te komen bekijken.

De prijs voor deze wonderschone voiture is € 39.950.

 

VERKOCHT

Included Taxes & Checkup

Specificaties

17-06-1971
4-cilinder - 1985cc - 67kW
147.096km
Benzine
4-Versnellingsbak
Cognackleurige velours
Sedan
4
1971 - 147.096km
Gereconditioneerd tot nieuwstaat !
 

NEED A HAND TO FIND YOUR CAR?

Compare List